Mig, supermodellen og de 5 tibetanere

Med hjælp fra Cindy Crawford og de 5 tibetanere

yogaJeg indrømmer det, jeg gad godt at være et af de der overskudsmennesker, der altid lige har løbeskoene med på weekend eller yoga-måtten med i cykelkurven. Det var jeg faktisk også engang… Men det var helt sikker før de 30!

Nu er jeg sgu gået hen og blevet lidt slidt i min krop! Sådan… problemer-med-ryggen, manglende-energi, stiv-i-kadaveret gammel i kroppen. Jeg har flere gange pevet til Peter (min mand), forlangt massage og forklaret alle de her virkelig udemærkede og gennemtænkte undskyldninger for, hvorfor det er rigtig synd for mig, at min krop føles så frygteligt gammel. Og jeg kan med det samme afsløre, at han har minimalt ondt af mig.

Dame sport 728x90

“Du ved jo, at du bliver så glad bagefter”

Det var lige Peters ord, der fik mig til, at tage mig sammen. For når jeg tænker mig om, så havde jeg da vist masser af energi og absolut ikke ondt nogen vegne, dengang jeg cyklede 16 km til og fra arbejde hver dag. Var ude at ride 1-2 timer 4 gange om ugen og løb 30-45 min. i skoven om morgenen… Og så mit hemmelige opstramningsvåben fra 90’erne: Min Cindy Crawford Workout video!

Jeg kan virkelig ikke fordrage traditionel Aerobic, jeg bliver overdrevet forpustet af al det hopperi :-)

Cindy Crawford er mit absolutte workout ikon. Kvinden har kød på kroppen og er gudesmuk, og så stråler hun af styrke og vitalitet. Det jeg rigtig godt kan lide ved hendes workout program er, at der ikke er en masse hoppen rundt. Det er styrketræningsøvelser med fødderne støt på jorden. Se en forsmag på workout videoen her:

En gåtur hjem fra lossepladsen og så de 5 tibetanere

Al den gode motion forsvandt faktisk for 2,5 år siden, i samme periode hvor jeg havde fået ny karriere, arbejdede mig op på 60 timer om ugen, sov for lidt og havde for mange arbejdsrejser. Og jeg må sige, at udover en god periode på 3 måneder op til vores bryllup sidste sommer, så har min krop været i ret sølle forfatning siden da. Jeg er stiv som et bræt, jeg døjer med lændesmerter, sover uroligt – hvilket betyder, at jeg skærer tænder og får hovedpine. Jeg er begyndt at sige lyde!?!!?!?!, når jeg samler ting op fra gulvet. DET ER SLET IKKE OKAY! Jeg er altså kun 35 år. Så nu tager jeg mig sammen!

Min 3-trins-plan

Jeg bliver nødt til at lave lidt af hvert for at komme i topform igen, så her er min startplan med 3 elementer, som jeg skød i gang i går:

    1. Gå og løbeture.
      I går startede jeg med at hoppe i løbetøjet, da vi skulle på lossepladsen, og så gik jeg i rask trav med spændte baller de 5 km hjem fra lossepladsen, mens Peter kørte hjem og lavede frokost parat. Jeg kan ikke løbe endnu efter så lang pause, så får jeg vrøvl med knæene. Så der skal lige bygges lidt muskulatur op om knæene med raske gåture først. Og så er det alfa omega for mig at komme udenfor – gerne ud i noget natur. Det giver mig et kæmpe mentalt overskudPga. mine lidt skrøbelige knæ, har jeg investeret i et par rigtig gode købesko Asics Gel Kayano 21, og de gør en verden til forskel. De sikrer, at jeg ikke vrider i knæet, når min fod rammer jorden og de fjedrer fantastisk!TIP: Ligenu har Zalando udsalg med of til 40% af, på en masse lækre Asics LøbeskoAsics løbesko
    2. Yoga
      Okay lad mig være ærlig. Jeg er 185 cm høj. Yoga er en asiatisk tradition – de færreste asiatere er nær 185 cm høje. Min krop er IKKE skabt til yoga. Og så dog, for da jeg knoklede derudaf 60 timer om ugen i føromtalte karriereræs, var jeg så heldig, at jeg havde adgang til en kiropraktor, hvor jeg kunne gå ned og blive repareret lidt på, når det stillesiddende arbejde fik ram på min ryg.Han beordrede mig til at lave 20 minutters yoga i form af De 5 tibetanere 3 gange om ugen. “Right” tænkte jeg, men herregud for 20 minutter kunne jeg da nok gøre et forsøg. Og det gik faktisk meget godt. Så hvis jeg kan dyrke yoga med de 5 tibetanere, så kan ALLE!Jeg har endda valgt at forkæle mig selv lidt med et yoga outfit og en Adidas yogamåtte. For mig er der noget absolut motiverende over at have rigtige “udstyr”, så får jeg lidt mere mod på, at “jeg kan”!

      Adidas yogamåtte


      Yoga bukser


      Yoga top

       

  1. Workout med Cindy Crawford
    Sidste våben mod “corpus miserablus” er min supermodel-“veninde” Cindy Crawford. Jeg eeeeeelsker hendes workput videoer fra 90erne. De kræver kun håndvægte, en måtte, et par puder og en spisebordsstol, og så har du et styrketræningsprogram der sparker røv – fast røv :-) Jeg har brugt de her work-out videor hele mit voksne liv og udover karate og ridning er de den bedste allround workout jeg kender, som får fat i hele kroppen og som kan laves derhjemme. Så Cindy Crawford er mit mave-balle-lår-våben.

Dette indlæg indeholder affiliate links til Østerskniv. Hvis du køber gennem affiliate links udløser de en salgsprovision på 1-5 % til bloggen, som bruges til hosting af siden. Din pris er den samme.

 

FacebookTwitterGoogle+PinterestWordPressStumbleUponLinkedInEmailPrintDel

Skriv et svar

%d bloggers like this: